Archive for March, 2013

When One Reads People Loud & Clear They Needn’t Be That Loud Or That Clear

Many folks know about games. They understand that all action is aimed toward increasing the potential for luck. Thank you, friend. Barry out.

As Dude Looked Into His Dragon’s Faces He Nearly Shat His Gawd-Damn Pants

Most folks know about courage. They think it involves acting brave and such but mostly it comes down to focus and bowel control. Thank you, friend. Barry out. Today I faced one of my biggest fears. I was totally out of control other than the slight bit of “standing up for myself” I could do. […]

Gawd Damn The Banker Man

The poor cannot be helped. And, they cannot help themselves. But, they must be tolerated and treated fairly. For, as we have established, they cannot help themselves. They cannot even milk themselves and therefore must be milked. The poor can be helped through assisted milking. Assisted milking of every drop of milk, poor or not, […]

House Values Went Through The Roof As Human Value Hit The Basement

Most folks know about real estate. They understand that someone determines the price of things and whomever these people are they seem to think brick and mortar more worthy than flesh and bone. Thank you, friend. Barry out.

Soon The Intellectual Phase Locking Wall Was So High No Idea Could Scale It

Most folks think alike. They don’t want to be a despised boat rocker. Thank you, friend. Barry out. Thanks to Rupert Sheldrake for this title. Rupert Sheldrake – The Science Delusion @ TEDxWhitechapel

We’re Driving Every Kinda Screw With Every Kinda Driver And Pally, You Are One.

Most folks have limitations. They usually don’t know what they are though on account of steering well clear of them. Thank you, friend. Barry out.

See No Evil, Hear No Evil. Hmm, Where Come Dat Evil?

Most folks know hide and seek. They hid from other kids and then those kids would hide from them but everyone knew about all the hiding. Thank you, friend. Barry out. They’ll eat me for lunch if I ain’t a motherfucker. Ats who I gotta be to make it here.  

What If It’s Not Imaginary? What If A Form Of X-Ray Vision Is Real?

Many folks look like skin and bones. They have such little meat on them that it doesn’t take much imagination to visualize how they would appear as a skeleton and for them who can learn to see through a bit more fat, bones is bones. Thank you, friend. Barry out.

If It’s A Make-Work Project Make It Look Like Yer Working

Most folks know about redundant. They see the same mistakes made over and over but they can only tell so many people before they have to stop caring themselves so they drink the kool-aid and set their phasers on stun. Thank you, friend. Barry out.  

To Imagine Someone’s Love

Most folks think about people. They also wonder if people are thinking about them and the answer is yes, but not as much as they are. Thank you, friend. Barry out.

He Said Ell-Em Stood For Pally, Pally… You Gotta… “Listen More”

Most folks know what they should do. They should hold their shoulders back and hold their head up straight and stick out that chest and walk like they were going somewhere. Thank you, friend. Barry out.

It Was Just So Easy To Smile And Nod. Jesus He Wished He Could.

Most folks can bite their tongue. They have the good sense to keep their pie hole closed so’s not to catch a whipped topping. Thank you, friend. Barry out. Mr. Sandman – The Chordettes

Any Student Can Get Credit But Workers Must Prove Their Mettle

Many folks remember cash. They can recall when cash was king and even kings desired it because it represented something one had, not didn’t have. Thank you, friend. Barry out. Course, here we’re talking about post secondary students. If the man is warshing yer brain, yer eligible. If yer brain is already warshed, sorry.

With Dogs A Ball Is Thrown. With People The Ball Is Cash.

Most folks know how to fetch. They go get this job, this mortgage and this reputation and then they go get married, go get knocked up and then go, go, go. Thank you, friend. Barry out.

And Once Smug Was On Their Pedestal They Were Afraid To Let It Down

Most folks know about shoes. They know very well that other people wear them too but why red? Thank you, friend. Barry out.

It’s Our Policy Now We Don’t Trust Anyone Anymore, The Nice Banker Lady Said.

Most folks know about icing. They understand that the ugliest and most tasteless cake can be fancied up so nice that pigs wouldn’t eat it without lipstick. Thank you, friend. Barry out.

Oh The Games Behind Games Behind Games That Are Played!

Most folks know about intent. They may not know how to discover it but know it when they see it. Thank you, friend. Barry out.

Once BankaPhobia Sets In, Yer Deposits Start Dropping Off

Most folks don’t have a clue how money is created. They think it has to be planned for and worked for and even risked for but banks don’t do any of that they just type in some numbers and rub their Federal Reserve or Bank of Canada lantern and voila! money is made out of […]

She Was A Mother First & A Banker Second And Yes, She Actually Said So

Many folks know financial types. They usually find these loot lords to be lacking the warm and welcome human trait most often referred to as a soul. Thank you, friend. Barry out. I’m a human first and a banker second. Yeah, right…

He Was Way, Waay Outside The Box When They Called Him To Go Back

Most folks have hunches. They sometimes don’t pay them no mind and then later wish they hadn’t. Thank you, friend. Barry out.

You Know Very Well I Don’t Know Myself But I Wanna, I Wanna Know ME!

Most folks know skipping. They know that it means missing a step or two & even for people not in a hurry it feels good. Thank you, friend. Barry out.

We Don’t Gotta Live With Grizzly Bears But Grizzly Bears Gotta Live With Us

Most folks want to spot danger. They look where everybody else is looking and hope beyond hope that where they’re looking is where the worst trouble is starting but sadly, at ain’t how trouble starts. Thank you, friend. Barry out.

And So Today Mickey Mouse Is A Real Thing

Most folks know about imagination. They understand they own one but they forget that no one except them self triggers it & even upon getting this many people imagine themselves without imagination. Thank you, friend. Barry out.

Wait A Minute To Kill Yerself Trent The Life Insurance Policy Says

Most folks have had enough. They can’t take shit anymore & glock changes trajectory even when no right to do so exists so just squint, aim and hold on, we taking this corner fast. Thank you, friend. Barry out.

Y’all Say Lawdy Come Rat Home But My Home Needs A Home Alone

Most folks say stuff to themselves. They may not even be aware that they’re asking themselves out loud and the only difference between them and inside headers is the volume. Thank you, friend. Barry out.

This Planet Won’t Be Here When I Get Black

Many folks know difference. They can separate the wood from the bat and to top it off they wanna pitch. Thank you, friend. Barry out. Marilyn Manson: The Last Day on Earth

A Heel Appears Steepest Right At Its Crest And Crests Take A Lota Breaths

Most folks know about downturns. They roll with the punches when they see them coming because they realize that anyone in their shoes sure gotta be footed. Thank you, friend. Barry out.

The Water Was Airborne Before Anyone Realized That This Here Was An Oil Blaze

Most folks understand fire. They know that in most cases H2O will kill it but in others shit blows shit up. Thank you, friend. Barry out. Just try and shut these beggars up! Wicked Campers http://www.wickedcampers.ca/ Winnipeg’s Most – Prepped For War

The Wind Blew More Than A Stink Off, It Moved Troubles Every Which Way

Most folks believe in germs. They can’t see them and likely never will but deep down they know that the beggars create contagion. Thank you, friend. Barry out. Once yer foot slips from the ladder, everything else is automatic and all falls into place.

Now Natural Was Unnatural Or Was It The Other Way Around?

Most folks do something with their hair. They scrape it off or shorten and condition it They might tint it and tie it in a pony tail, slap a bun or a mohican into that shit or shave it shadow short.   They might straighten it, kink it and eliminate grey or ginger Somedaze they’ll […]